torstai 26. joulukuuta 2013

Päivä pitenee, kesä lähenee

Kuva: www.keepcalm-o-matic.co.uk
Oikein hävettää tunnustaa, etten oikein koskaan malta juhlia joulua loppuun. Viimeistään tapaninpäivänä alan odottaa vimmatusti kevättä. Ainakin silloin, jos emme ole olleet lähdössä mihinkään. Tänä vuonna tuo pakahduttava kevään odotus alkoi kyllä jo joulupäivänä. Ilma oli +3c ja vettä satoi taivaan täydeltä. Se ei ollut "jättekliffa" muiden kuin naapurin suomenruotsalaisten mielestä. He lauleskelivat No onkos tullut kesää, kun minä ajattelin jotakin v:llä alkavaa tukan hulmahtaessa naamalleni ottaessani osumaa jäiseen pihatantereeseen.

No mutta tulkoon kesä, ihan talven keskelle, kun kerran aloitti, vaikkapa lomahaaveiden muodossa ;) Niitä minä olen nimittäin haaveillut viimeiset kaksi päivää. Kävi ilmi, että mieheni ei koskaan päässyt jouluostoksille, koska oli sairas. Hän oli siitä harmissaan, mutta minun silmäni kirkastuivat. Tiesin tasan tarkkaan mitä haluan: kesäloman. Aloin saman tien etsiä lentoja joululahjarahan hinnalla, ja nehän löytyivät.

Kuva: crazybeautifulnature.wordpress.com
Vielä emme ole varanneet mitään, mutta haluaisin kolmekymppisteni kunniaksi toteuttaa haaveeni Venetsiasta. Sinne menisimme Kroatian kautta. Lentäisimme suoralla lennolla Dubrovnikiin Helsingistä ja siirtyisimme muutaman päivän jälkeen löhöilemään Korculan saarelle, jossa pitäisi löhöilyn lisäksi olla loistavat mahdollisuudet snorklaukseen, melontaan ja vaeltamiseen. Kallein osuus on lento Dubrovnikista Venetsiaan, mutta olkoon, se on minun toiveeni, materiasta viis. Käytetään sitten vaikka synttärilahjarahatkin tähän.

Kuva: www.theguardian.com
Haaveilu lienee parasta, niin joulussa kuin muissakin asioissa. Olen viettänyt joulua jo marraskuun puolivälistä asti, joten hiipiköön vain kesä mieleen. Kunhan matkat on varattu, keskitymme uuteen vuoteen. Sinne minulla on paljon suunnitelmia, paljastukoon ne vähä vähältä, olen hiukan taikauskoinen. Vuodesta voi kuitenkin parhaimmillaan tulla yhtä mullistava kuin vuodesta 2012, jolloin päräytimme naimisiin, hankimme talon ja vaihdoimme autot.

Ei kommentteja: