keskiviikko 14. elokuuta 2013

Wonderland by Minna Parikka

Olen totaalisen hullaantunut Minna Parikkaan hankittuani ensin hänen suunnitelemansa Raquel-kengät ja sittemmin Drip-clutchin. Olen toki seurannut hänen mallistojensa kehitystä Nelliinan päällä jo parin vuoden ajan, mutta tarkemmin en ole tutustunut hänen töihinsä. Minun ja Nelliinan maku on eriävä niiltä osin, että Nelliina näyttää hurmaavalta naisellisissa asusteissa ja minä olen niissä yhtä kotonani kuin jänispaisti joulupöydässä. Nyt, kun olen mallistoja tutkinnut tarkemmin, olen huomannut, että sieltä todellakin löytyy minun androgyynimmällekin tyylilleni jotakin. Myöskään hinnat eivät toistaiseksi ole niin pöyristyttäviä kuin olin kuvitellut. Syksyn mallisto Wonderland sisältää monta himotuksen kohdetta.

CHRYSTAL BLACK SNAKE REPLICA

minnaparikka.com

Minna Parikan kengissä on parasta se, että niillä voi kävellä. Korot ovat sekä matalia että korkeita, mutta kaikissa tasapainopiste on mietitty niin, ettei ensimmäisen kuopan kohdalla kynnä maata kyrsällään, olen testailllut korkeaa Fangia Raquelin lisäksi. Korkokengissä ei todellakaan kannata olla satsaamatta laatuun. Muotinäytöksissä olen päässyt kurkistamaan laatukorkkarien maailmaan ja sen jälkeen halpaliikkeiden koppurakengät ovat tuntuneet itsemurhalta varpaille. Itse pidän eniten 9cm koroista, ne ovat myöskin mieheni pituuden (lyhyyden) vuoksi maksimi, kuten aiemmin jo totesin... Uudessa mallistossa hoksasin loaferit, joita hiukan jo kaipasinkin valikoimiin. Töissä en jotensakin oikein osaa viihtyä ballerinoissa, ainakaan, jos ballerinat eivät ole mustat. Tosin, jos ballerinoilla on pupunkorvat, se voiskin sitten olla eri asia. Syksyn mallistosta löytyy molempia. Jos käyttäisin karvat pystyyn nostavaa inhokkisanontaa "must have", se tapahtuisi näiden kenkien kohdalla. Näiden kenkien vuoksi kävelisin vaikka paljain jaloin niitä Helsingistä hakemaan.

CARACAL BLACK-CREAM

minnaparikka.com

Hauska uutuus syksyn valikoimissa ovat tolppakorot. Kuinka moni horjui niille teiniangstissaan 90-luvulla? Jep, minä ainakin. Parhaimmillaan tolpillani oli korkeutta 13cm...voitteko kuvitella. Noh, niillä kompuroidessani ainakin opin kulkemaan koroilla jo varhain ;) Nuo hirvitykset ymmärsin jo silloin säästää. Nyt samanlaisella alustalla saisi tyylikkäämpiä ajokkeja, mutta ehkä rohkeuteni ei riitä vielä palaamaan näihin päiviin. Toivottavasti Nelliina hurahtaa, niin saamme inspiraatiota siitä, miten näitä tyylikkäästi voisi yhdistää nykypäivänä. Minä laitoin toppien kanssa jalkaan aina pitkät leveät lakeet, joiden parina koroilla sai aikaan mahtavan illuusion pitkistä sääristä. Muistan, kun ensi kerran lukioikäisenä palasin maantasalle ja menin purkkareissa kuoroharjoituksiin. Sopraanorivi tuijotti minua hämmästyksestä ymmyrkäisenä. Niin monta vuotta piilottelin tolppia housunlahkeissani, että he olivat aidosti kuvitelleet minun olen 175 centtiä pitkä. I wish... :)

SOHJO MULTI LEATHER

minnaparikka.com


Ei kommentteja: