tiistai 29. tammikuuta 2013

Keltaiset housut


 Hiuksista tuli kerta kaikkiaan hienot. En uskaltanut ottaa kampaajan suhteen sen suurempaa riskiä, menin eräälle enstiselle ja hyvälle, mutta törkeän kalliille, kampaajalle. Hienoa jälkeä tuli, aikaa meni ja rahaa paloi, mutta kerrankin pääsin ulos kampaamosta ilman uskonnonopettajakampausta (=sisään käännetyt lähes tasapitkät latvat ja palloksi kiharrettu etutukka). Hiusta kerrostettiin voimallisesti ja etuhiusten jäänteet häivytettiin kerrostukseen. Tukka näyttää tuuhealta, ja jostain kumman syystä myös raidoitetulta.





Kannattaa todellakin panostaa kuviin, jotka ottaa kampaamoon mukaan, ne kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Koskaan en (enää) myöskän kokeilen "tee jotain kivaa, mikä sopii mulle" -lausahdusta. Kampaajilla on kummallisia -krrhm- käsityksiä siitä, mikä minulle sopii.


Tuiskun ja myräkän ja jumalattoman lumisateen keskellä pukeutumisen merkittävin ohjenuora on sellaisten kenkien löytäminen, jotka eivät hörppää lunta sisäänsä tai päästä kosteutta lävitseen. Kahtena päivänä olen jo epäonnistunut... Hiukan haikailen jo muutaman bloggaajan esittelemien Sorrelien perään, vaikka nyt ei kyllä rahatilanne sallisi kenkähankintoja.

Maanantaita piristääkseni puin keltaiset housut. Ne ovat henkalta, ja sinapinkeltaiset. Kohta ne saavat jäädä odottelemaan uutta tulemistaan, sillä kevät saa haikailemaan hiukan kirkkaampia housuja jalkaan. Olen kiivaasti koettanut uudistaa housuvalikoimaani. Sitä rajoittaa se, että kokoni on 24 tai 25. Olen kokeillut kaikenlaisia merkkejä Leviksen kurvihousuista lähtien, juuri palautin pitkin hampain Nellylle Paris Trouserit, joiden piti sisältää vielä enemmän elastaania kuin Dr Denimien. Liian isot nekin. Dr Denimejäkin olen kokeillut, mutta ne saivat takapuoleni näyttämään jotenkin kummalliselta, vaikka sopiva koko löytyikin. Vinkkejä saa antaa, mikäli joku on löytänyt hyvät joustavat farkkulegginssit pienessä istuvassa koossa jostain muualta kuin henkalta.

Ei kommentteja: